Oldalak

2011. július 1., péntek

Hűha ... akkor jól láttam?

A mai napon sajnos csak a naptár emlékeztetett arra, hogy júliust írunk és "nyár" van. Szürke sötét felhők, eső, olykor viharos szél és 17°C. Reggel a szokásos módon bandukoltam a metróállomás felé. A lejáratnál egy fiatal fiú hangosan előre kívánt jó reggelt (!) és már nyújtotta is felém a Metropol újság egyik ingyenes példányát. Szeretem ezt az újságot. Mivel a metró teljes vonalán végig utazom, mire a végállomáson leszállok addigra nagyjából képbe kerülök a nagyvilág történéseivel. Ma is így történt. Sztrájkok, a németek bezárják az atomerőműveket 2022-ig, ősszel indul az új Mars-járó, tegnap Budapesten járt és közösen edzett a magyar vízilabdaválogatottal a kedvenc F1-es pilótám, Jenson Button és ... egyszerre csak megláttam egy örömteli hírt: "Felújítják az Óbudai Gázgyár tornyait"!
Gyorsan fel is töltök egy korábban készült naplementés képet a kedvenc ipari épületemről. Legalább a meleg színtónusok emlékeztessenek a nyárra.

Óbudai Gázgyár (Budapest)
Pár hete írtam egy posztot Anno - gondolatok egy fotóról címmel éppen ezekről a szép tornyokról. Itt már akkor megemlítettem, hogy a tornyok környékét tereprendezték és talán valami elindult. Viszont álmomban sem gondoltam, hogy a lepusztult tornyok sorsa ilyen hamar pozitív fordulatot vesz. Íme a cikk:

Metropol 2011.Július.1.Péntek
"Felújítják az óbudai gázgyár tornyait
Csaknem egymilliárd forint jut az óbudai gázgyár jól ismert víz- és kátránytornyának felújítására, a Fővárosi Közgyűlés legutóbbi döntése alapján.

Az építmények műszaki állapota ugyanis rendkívül leromlott, életveszélyesek, az állagmegóvó felújítás nem halasztható tovább. A statikai szakvélemény szerint a fából és vasbetonból készült tetőszerkezet életveszélyes, mert az építéshez használt anyagok több mint száz évesek elmúltak, a korrózió miatt elöregedtek. Az életveszélyes állapot a tetőszerkezet felújításával, a csapadékvíz elvezetésével és a faburkolatok javításával hárítható el. Az épület fő teherviselő szerkezetei, az alapok és a téglafalak viszont megfelelő állapotúak és jelentős teherbírási tartalékkal rendelkeznek.

A tornyok műemléki felújításához a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal is hozzájárult, kikötve többek között azt, hogy a homlokzatokat eredeti állapotukban kell felújítani, a víztoronyban pedig új lépcsőt és liftet kell kiépíteni. A közgyűlés döntése alapján a munkálatokra közbeszerzési eljárást írnak ki." 

Szívből remélem, hogy most már semmi sem hátráltathatja a megújulást és azt is, hogy a felújítás végeztével a nagyközönség is megtekintheti közelebbről ezeket az építészeti remekeket.

4 megjegyzés:

  1. Ez tényleg szép régi épület, remélem tudsz majd a felújítás után is egy ilyen szép képet csinálni róla mint ez!

    VálaszTörlés
  2. Örülök a jó hírnek és szívesen nézegetem a szép fotódat.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen Mr. Reméljük (azon leszek)és bizakodok, hogy a felújítás után látogatható lesz.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen Endre! Örülök ha tetszenek. Én is így vagyok a Te fotóiddal :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.