Oldalak

2011. július 26., kedd

Vajdahunyad vára

Amikor a Városligetben járok mindig teszek egy rövidebb-hosszabb sétát a Vajdahunyad várában is. Nagyon szeretem ezt az épületegyüttest. Nem tudom igazán megindokolni miért, talán egyszerűen csak azért mert olyan meseszerűen szép. Ugyan a tavon megtekinthető Art on Lake kiállítás fotózásával hamar elszaladtak a percek, azért most is körbesétáltam a várat. A napsugarak már csak alig-alig érték el az épületeket, ezért most nem készült sok fotó.

Vajdahunyad vára (Budapest - Városliget)

A milleneumi kiállításra  egy olyan épületcsoportot kívántak létrehozni, amely átfogóan bemutatja a magyar építészet ezeréves történetét.



A 21 épületből álló együttest 1896-ban emelte Alpári Ignác. Az építészeti stílustörténeti múzeum (változatos formakialakításokkal - a romántól a gótikán, a reneszánszon át a barokkig) csaknem valamennyi történelmi stílust, híres műemlékek részleteinek hű ábrázolásával mutatja be.  

Jáki kápolna

A várban található a Magyar Mezőgazdasági Múzeum is, melynek épülete barokk stílusú palota.


Egyes részletei az erdélyi Vajdahunyad-várat utánozzák, innen származik a neve is. Egyébként az épületegyüttes hivatalos neve Történelmi Épületcsoport lenne.


A fények lassan fogyatkoztak, így én is elindultam vissza a tó irányába.

4 megjegyzés:

  1. Hatásosak a megdöntött épületfotók, bár én még sosem mertem ezt a módszert alkalmazni.:) Jó poszt, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen. Csak bátran! :) Én elég gyakran használom, dinamikussá teszi a fotót.

    VálaszTörlés
  3. I love castles. Very good photos, Miklós.

    Saludos!!

    VálaszTörlés
  4. Yeah I know it :)
    Gracias y saludos!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.