Oldalak

2011. június 19., vasárnap

"Saláta" mezőn

Az első kellemes tavaszi napokat kihasználva ismét sétálni mentünk a szigetre. A folyó vízszintje éppen nem volt túl magas, így az északi rész felé kerülve, a folyóparti fák alatt sétáltunk tovább. A sziget zengett a madarak énekétől. Az egyik kis ösvényen beljebb hatoltam az ártéri erdőben. A fákon lévő madarakat figyeltem amikor egyszer csak egy szép kis tisztásra értem ki. Hatalmas kidőlt fatörzsek, friss zöld fű és a fűszálak között megbújva megannyi sárga kis virág. Egy salátaboglárka (Ranunculus ficaria) mezőn találtam magam. A pici tisztás hangulata annyira megfogott, hogy rögtön elhatároztam, másnap ide  visszatérek de már fényképezőgéppel a kezemben! Így is történt, másnap egy szép délutánt töltöttem el itt fotózással. Ebben és a következő posztokban is az itt készült fotókból válogatok.     




Salátaboglárka (Ranunculus ficaria)
A salátaboglárka kora tavasszal (március-május) virágzó boglárkafajta. Többek között ligeterdőkben találkozhatunk velük. Itt a fejlődő növények kisebb-nagyobb telepeket "mezőket" hoznak létre. Mérgező növény ezért csak a látványában gyönyörködjünk!

2 megjegyzés:

  1. Szép virág fotók, az első kettő különösen tetszik!
    És még a növény neve is különleges! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, örülök, hogy tetszettek!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.