Oldalak

2011. augusztus 8., hétfő

Egy útmenti kereszt

Pár napja fotóztam ezt a régi, útmenti keresztet. Borsod megyében, Felsővadászt elhagyva éppen Kupa felé tartottam amikor megláttam az út mentén.

"Én Istenem miért hagytál el engem?"

Errefelé nincs nagy forgalom, így azonnal félreálltam. Egy korábbi esetből kifolyólag már megtanultam, hogy amit ma lefotózhatsz, azt ne halaszd holnapra! Erről mindjárt írok még egy-két mondatot a poszt végén. 
Nagyon megfogott a látvány. A feszület patinája, a kereszt repedései és a háttérben a napraforgó tábla.

INRI
Bár az idő nem hazudtolta meg magát - hiszen éppen elkezdett megint esni az eső - ez nem akádályozhatott meg abban, hogy néhány fotót exponáljak. A táblán latinul olvasható "INRI" rövidítés jelentése -  Iesus Nasarenus Rex Iudaeorum, azaz Názáreti Jézus a zsidók királya.


Igértem még egy rövid, de számomra tanulságos történetet. Elég sokszor megfordulok Edelényben. Így történt ez egyszer, még évekkel ezelőtt is. Állt a város szélén egy szép, régi kereszt amit valaki éppen előtte vakítóan fehérre meszelt. A háttérben hatalmas sárga repceföld pompázott éppen. Nyár volt, mélykék ég, fehér gomolyfelhőkkel. Hihetetlenül szép látvány volt. Egyszerű téma, de azok a tónusok, színek, kontrasztok! Még ma is magam előtt látom! Ugyan a fényképezőgép is nálam volt, de sajnos késésben voltam, szorított az idő. Sajnáltam, de tudtam jövök én még errefelé majd akkor lefotózom. Következő évben visszatértem és... A régi keresztet elbontották a helyén egy autókereskedés épült és mellette felállítottak egy modern vonalvezetésű, új keresztet. A háttérben villanyvezetékek lógnak, nem ragozom tovább. Számomra a fotózással kapcsolatban ez volt az egyik tanulópénz. Remélem érdemes volt most megállnom és tetszik majd az olvasóknak is ez a fotósorozat. 


10 megjegyzés:

  1. de tetszik ám!!!

    VálaszTörlés
  2. Igazad van, amit ma lefotózhatsz... :)
    Jók a képek, nekem az első tetszik legjobban.

    VálaszTörlés
  3. :) Én már megtanultam! Köszi szépen Mr.

    VálaszTörlés
  4. Én is tanusíthatom, hogy rögtön le kell fotózni, ami megtetszik. Ez a természetfotózásban fokozottan igaz. Jól vetted észre és szépen fotóztad le a mostani témát is!

    VálaszTörlés
  5. Képzeld hogy jártam! Már napok óta figyeltem egy kis fát/bokrot ami a betonjárda közepén egy villanyoszlop mellett nőtt ki, volt vagy 3 méteres is már. Ma le akartam fotózni, de megdöbbenve láttam, hogy kivágták!
    Ezért nem szabad halogatni a fotózást :)

    VálaszTörlés
  6. El lehet vele játszadozni!:)
    Hálás téma a feszület,sok szép dolgot össze lehet hozni belőle!
    És köszi a tanácsokat nálam!:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen Endre örülök, hogy tetszik.

    VálaszTörlés
  8. Hát ez az amit írtam! Sajnállak Laci és teljesen megtudlak érteni. Ha hiszed ha nem a mai napig eszembe jut az a látvány amikor elhaladok a helyszín előtt. Pedig évekkel ezelőtt történt.

    VálaszTörlés
  9. Szia Gabesz, köszi! Az első két képpel nem csináltam semmit csak sima konvertálás RAW-ból.
    A harmadiknál van egy kis PS :)
    A jelzéssel kapcsolatban, szívesen. Remélem csak egy átmeneti probléma volt. Én most jöttem vissza Szanticskáról és hétvégén tervezek felrakni egy két részes posztot róla. Kíváncsi vagyok lesz-e még probléma. (Mert azt még mindig nem tudom mitől oldódóott a gond ennél a posztnál) :) Üdv

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.