Oldalak

2012. október 27., szombat

Faragott szirmok

Lillafüred egy olyan hely ahová ha teheti az ember, többször is visszatér. Miközben az előző két posztot szerkesztettem, eszembe jutott egy érdekes emlék, egy korábbi kirándulásról. Egészen 2005-ig kellett visszakeresnem az archivált képek között. Előrebocsátanám, hogy a következő fotók még abból az időszakból valók, amikor még nem foglalkoztatott komolyabban a fotózás. Egy szimpla kis Nikon Coolpix kompakt volt a társam a kirándulások alkalmával és lelkes japán turista módjára kattogtattam erre-arra. Most pedig térjünk vissza a témához. Ha Lillafüreden járunk érdemes megnéznünk a Szent István barlangot is. Olyan mint az aggteleki barlang, csak miniben. 


A barlangban készült fotóktól most megkímélnélek Benneteket. Nem kell nagy fantázia ahhoz, hogy elképzeljétek milyen fotók készültek egy kompakt géppel, lent a mélyben és gyér fényviszonyok között. A látogatás után visszasétáltunk a tó irányába, az erdei ösvényen. Egyszerre egy kisebb csoportosulásra lettünk figyelmesek az ösvény mentén. Odamentünk megnézni és az alábbi látvány fogadott minket.


Képzeljétek el, hogy a képen látható férfi esztergált farudacskákból faragott virágokat. Rendkívül kifinomult mozdulatokra volt szükség, hogy a kés meg ne szaladjon, hiszen az a szirmok "leszakadását" eredményezte volna. Ott helyben faragta és színezte őket.






Azt hiszem nagyon kreatív és ügyes hobbit talált magának ez az idős úr. Remélem még napjainkban is jó egészségnek örvend és keze alatt virágba borulnak a fák.

31 megjegyzés:

  1. nem semmi kézügyesség kellhet ehhez a hobbihoz :)
    meg persze türelem is, nem is beszélve a hidegvérről...tuti idegbeteg vagyok ha az utolsó pillanatokban rontok el valamit, és kuka a végeredmény :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól látod, tiszteletreméltó ez a kézügyesség és türelem.
      Akkor Te ne nagyon kezdj ebbe bele :D

      Törlés
  2. Yes, he was clever with his hands.

    VálaszTörlés
  3. Először a zöld háttér előtti virágokra figyeltem. Nagyon szépek. Azt hittem élő virágok. :) Ilyen technikát eddig még nem láttam. Köszönöm, hogy feltöltötted a képeket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvastam a hozzászólásodat! Nagyon eltűntél, már azt hittem, hogy abbahagytad a blogolást!? Éppen ma jártam az oldaladon, de nem láttam új posztot. Remélem minden rendben van!! :)
      A technikára rátérve, valóban egyedi, én sem láttam még ilyet korábban. Sajnos nem tudom, hogy a bácsi találta ki vagy tanulta valakitől.

      Törlés
    2. Köszönöm az érdeklődést. :) Picit tűntem csak el, időhiány miatt, ennek ellenére a posztjaidat figyelemmel kísértem.
      Nálam minden rendben van, már jó a számítógépem, sajnos a szabadidőm kevés. Ahogy az időm engedi, folytatom a blogokat.:)

      Törlés
    3. Ennek szívből örülök :) A Kiskertem blogodhoz nem tudtam kommentelni, korlátozva van csapattagokra.

      Törlés
    4. Kedves Kiskertem! Én is nagyon hiányoltalak, örülök, hogy nincs baj és én is várlak vissza! Bocs, hogy így üzengetek...

      Törlés
    5. Köszönöm a jelzést Miklós! (Valószínű a Kerten túl nevű blogra gondoltál.) Változtattam a beállításán.

      Köszönöm Endre. :)

      Törlés
  4. Furcsa hobbyt választott az úriember és mesterien műveli. Te meg szemfülesen vetted észre, mint egy valódi riporter.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Endre, de az igazi dicséret az urat illeti, azt hiszem!

      Törlés
  5. Érdekes technikával készíti a virágokat a bácsi, ahogy figyelem gyakorlatilag forgáccsá faragja az esztergált rúddarabot így alakulnak ki a virág szirmai. Mindenképp valami puha fa kellhet ezekhez a favirágokhoz...
    Ügyesen kiszúrtad és megörökítetted az öregurat a nem mindennapi(más embernek nem mindennapi:-)) tevékenysége közben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól látod, pontosan. Aprólékos és pontos mozdulatok sokasága kellett egy-egy virág elkészültéhez.

      Törlés
  6. Jók ezek a képek Miklós, hiszen mint tudjuk: "Semmi nem a technikán, hanem a tehetségen múlik" :)
    Vettetek a virágokból?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahh, köszönöm szépen :) Nem, nem vettünk, viszont az egyik képen látható hölgy igen. Éppen fizet.

      Törlés
  7. Very nice photo's my friend i like the detail shots very much.

    wish you a nice sunday,

    Greetz, Joop

    VálaszTörlés
  8. Én Erdélyben láttam a 80-as években ezt a fafaragó technikát, nekem is tetszett. Ki is próbáltam anno, és egy virágot készítettem is így. Az enyém nem lett ennyire szép, nyilván sokat kellett volna még gyakorolnom:-( A képeid, pedig jók, főleg úgy, hogy itt nem művészi képek kellettek, hanem a leírt tartalomhoz kellett illusztráció.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Bizony mindenre érvényes a mondás "gyakorlat teszi a mestert!"
      :)

      Törlés
  9. A very clever idea and creative way to make flowers :^)

    VálaszTörlés
  10. Agree with you, nice hobby ! Great post Miklós!

    VálaszTörlés
  11. A flower artist craftsman, natural look.
    (stopped raining?)

    Saludos, Miklós!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Yes, very good phrase!
      No. Please check my brand new post :)
      http://utcakep.blogspot.hu/2012/10/megerkezett.html

      Törlés
  12. Very interesting the Duna-Dráva Park :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Yes, it's!
      I hope sometime you will see it personally as well :)

      Törlés
  13. I dreamed, and I did appreciate the art! Amazing!
    "What would man be without nature and the art of photographing her" Your art is fantastic!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Very nice phrase! Thanks for your kind words tossan!

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.