Oldalak

2011. szeptember 2., péntek

Gólya, gólya, gilice

Szinpetriből hazafelé haladtunk, de a fényképezőgép még ott lapult mellettünk bevetésre készen. Az igazi célpontjaim az egerészölyvek lettek volna, hiszen idefelé többet is láttunk. A lassan nyugovóra térő Nap fényében most is többet láttunk az útmenti szénabálákon ülni, de hihetetlenül félénkek vagy figyelmesek voltak. Ha csak simán elsuhantunk mellettük meg sem rebbentek, viszont ha lassítottam és megálltam még annyi időm sem maradt, hogy az ablakon kidugjam az optikát már el is startoltak. Egy szó mint száz most ölyves kép nélkül maradtam. Nem így történt a képen látható fehér gólyával.

Fehér gólya
Egy útmenti kis erdei tisztáson figyeltünk fel rá. Megálltam, de úgy vettem észre nem igazán figyel rám. Lekötötte az élelemszerzés a figyelmét. A fejével vízszintes pásztázó mozdulatokat végzett, így kutatta a fűben megbújó apró rovarokat. Ha észrevett egyett, már nyílott is a csőre.


A kiszemelt áldozatnak itt már nem sok esélye volt.


Aztán lecsapott és végül égnek emelt csőrrel küldte le a zsákmányt a torkán.


Örülök ha a madaraink a természetes élőhelyükön ilyen gondtalanul tudnak táplálkozni, ezért nem is zavartam, indultunk tovább. A képe már ott volt a memóriakártyán. 



8 megjegyzés:

  1. Mosolyogva olvastam, hogy az egerészölyvek felétek is pont olyan óvatosan viselkednek mint nálunk. A falu határában autózva mellettem is mindig ott van a gép bevetésre készen, de még egyszer sem sikerült egy normális fotót készítenem az egyébként állandóan ott vadászó ölyvekről.
    A gólyáról viszont szép képeket készítettél.
    Én is azokat a blogokat tudom nyomon követni amelyeket felveszek a bloglistámra mert ott azonnal látom ha új bejegyzés jelent meg. Ezentúl nem tévesztlek szem elől téged sem.:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó képek a falatozó gólyáról!
    Kell nekik az erő a hosszú útra :)
    Mikor is szoktak elindulni?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik nekem is ez a képsorod! Szívesen nézem, figyelem én is a madarakat, de ragacsot egész közélről vagy szépen lefotózni... még idáig nem sikreült. Egy uráli bagollyal volt szerencsém egyedül, de a fényviszonyok akkor sem kedveztek. Látni viszont sok egerészt volt szerencsém! Biztosan összejön majd egyszer :)
    A gólyák már csomagolnak. Itt már alig látok egyet-kettőt, kik lemaradtak... Kisasszony napjára mind elmennek remélhetőleg.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Erzsébet remélem most már minden rendben lesz. Nekem egyszer már sikerült efogadható minőségben lencsvégre kapnom egy ölyvet. Az áprilisi posztok között "Madármegfigyelések a Hortobágyon" cím alatt találod meg.

    VálaszTörlés
  5. Bizony Laci, kell nekik a tartalék hiszen hosszú utat kell megtenniük. A nagy része már útrakelt, de elvétve még láthatsz. Falun amerre jártam idén nagyon sok volt látható :) Ennek nagyon örülök!!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Gabi! Ezzel én is így vagyok :) Erzsébetnek írt válaszomban írtam egy poszt címet, nekem ott már van egy ölyves képem. Neked pedig drukkolok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.