Oldalak

2011. szeptember 12., hétfő

Ürömi fotóséta

Üröm egy kis sváb község, amely szinte már teljesen összeépült Budapesttel. Számtalanszor jártam már itt az elmúlt években és számomra is furcsa, hogy korábban fényképezőgép egyszer sem volt nálam. Megmagyarázhatatlan. Most viszont már géppel a nyakamban elindultam. Mondhatom sikerült egy jó kis napot kifognom. Bőven +30°C fok fölé nyújtózott a higanyszál, felhő se közel se távol. De nem hátráltam meg! Csak sétáltam és próbáltam a számomra érdekes pillanatokat, életképeket megörökíteni. Íme néhány fotó a sok közül.

Római katolikus templom (Üröm)

A település központjából indultam. Nagyon sok  hazai sváb település központjában ott áll a templom és mellette a világháborús elesetteknek emléket állító Turul-szobor. A római katolikus templom 1737 és 1765 között épült barokk stílusban, középkori alapokra. A templom előtti főtéren egy nagyon szép virágos park látható, közepén Sárkányölő Szent-György szobrával. Itt most csak a szoborról töltök fel egy képet.

Sárkányölő Szent-György (Üröm)
Nehezen tudtam a gép keresőjében elfogadható képet produkálni. Ott van az a szép tér a szoborral és egy kis díszkúttal és ... felette, körülötte mindenhol villanyoszlopok és rendezetlen vezetékek tömege. Számomra olyan furcsa, hogy rengeteg pénzt befektetve tényleg széppé varázsolnak egy település központot és ezzel az összképromboló hatással sehol sem törődnek. Ez sajnos országosan elmondható. A kis utcákon lefelé ereszkedtem a dombon, majd ismét emelkedő jött. Elérkeztem a Kálvária-dombhoz.

XII
A Kálvária létrehozásának érdekében 1894-ben adakozást hirdettek meg. A hívek adományaiból készült el a 14 stációs Kálvária.
Innen visszafordultam a központ felé. Úgy tűnt a Nap aznap akarta behozni az egész nyári lemaradását. Kegyetlen erővel tűzött. A templom mögötti részen található a régi település magja. Mint minden Budapest környéki településen itt is sok új ház épült és épül most is. A városból kiköltözők egyik kedvenc célpontja. Érdekes kontrasztot mutatnak az egymás mellett álló omladozó régi házak és a kisebb fajta paloták.

Mögöttem az utódom

Ha figyelmesen járjuk a kis egyirányú girbe-gurba utcákat nagyon hangulatos helyeket örökíthetünk meg.






A következő posztban folytatni fogjuk fotósétánkat Ürömön. Egy hihetetlenül szép helyet fogok bemutatni. Mikor megláttam nem hittem el, hogy több százszor elhajtottam már előtte és még csak nem is sejtettem milyen csoda mellett megyek el alig pár méterre. Mentségemre legyen mondva, hogy itt emelkedik és kanyarodik is az út, valamint a fák is takarják ... de most megörökítettem!

17 megjegyzés:

  1. Jó kis sorozat lett, várom a csodáról is a fotót.
    A sok vezeték és villanyoszlop nálunk is probléma, egyszerűen kikerülhetetlenek.

    VálaszTörlés
  2. Sosem jártam még itt, örülök az újabb idegenvezetésednek. A kötelező bemutatandókon felül ismét sikerült néhány szép és egyéni képet becsempészned. Én is támogatnék egy "le a vezetékekkel" akciót!

    VálaszTörlés
  3. ÖRÖM volt olvasni ezt az ÜRÖMi képes beszámolót!
    Jók a képek, a részletfotók különösen tetszenek!
    Jöhet a folytatás! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó riportsorozat, várom a folytatást! Én is támogatom azokat a javaslatokat, hogy legalább a települések központjában földkábel legyen, hogy a drága pénzért helyreállított műemlékeket szép környezetben lehessen megtekinteni. Én legjobban Kolozsvárott szörnyülködtem, nem tudtam rendesen fotózni, olyan kábel rengeteg volt a főtéren.

    VálaszTörlés
  5. Jók a képek és a beszámoló is. Kíváncsi vagyok mi lesz az a nagyon szép hely. :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Erzsébet, jön majd az is hamarosan :)

    VálaszTörlés
  7. Köszi Endre, igyekszem mihamarabb folytatni a sorozatot.

    VálaszTörlés
  8. Köszi Gábor. Látom többen egyformán gondoljuk ezt a vezeték problémát pedig csak "laikus turisták" vagyunk. Jó lenne ha az illetékesek is hasonlóképpen gondolnák.

    VálaszTörlés
  9. Köszi Pingu, hamarosan :) remélem tetszik majd

    VálaszTörlés
  10. Very good photo details.

    Saludos Miklós!!

    VálaszTörlés
  11. Tetszik ez a sorozat! A Sárkányölő a Kolozsvári testvérek munkájának egyik másolata vajon? Úgy látom... nem tudtam, hogy Ürömön is van egy!

    VálaszTörlés
  12. Közben utánanéztem, nem az, de azért szép! Szeretem ezt a témát!

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm szépen Gabi. Én a poszt írásakor nem találtam erre vonatkozó anyagot, de most már ezt is tudjuk :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.