Oldalak

2013. április 20., szombat

Váratlan vendég

A második sétám alatt éppen cinegéket figyeltem és fotóztam egy fa takarásából. Egyszer csak a szemem sarkából valamilyen furcsa, gyors, kúszó mozgást érzékeltem a felettem lévő ágak között. Felnézve, örömmel azonosítottam be a váratlan vendéget. Egy vörös mókus mozgott a magasban, meglehetősen gyorsan.


A kirándulásaim alatt már többször találkoztam mókussal, de ez volt az első alkalom, amikor teleobjektívvel szerelt fényképezőgép is volt a kezemben. Viszont a gép a cinegék fotózására volt beállítva. Villámgyors átállításba kezdtem. Talán a hirtelen mozdulatsor hatására, de pár pillanatra megállt és lenézett rám...


...aztán már rohant is tovább. Óvatosan hátrálni kezdtem a fa takarásában, hogy a madáretető életét ne zavarjam meg, majd a mókus nyomába eredtem. Errefelé fa van bőven és egyszerűen hihetetlen, hogy milyen gyorsan és könnyedén haladt fáról-fára.


A mozgásiránya sokszor változott, amely mindig újabb és újabb beállítást követelt meg. Ismét bebizonyosodott, hogy nem egyszerű dolog cserkelve fotózni! Azt láttam, hogy nincs esélyem a fentieknél közelebbi fotó készítésére, ezért lőttem még egy búcsúképet róla és abbahagytam a követését. Pár másodperc múlva el is tűnt a szemem elől.



16 megjegyzés:

  1. JaaaHass...
    Orava - samaa sukua kuin meidän 'Kurre'...
    Kovasti hieno sarja.
    Touhukkaasta kiipeilijästä mainiosti kuvattu...
    Terveisin Eko

    VálaszTörlés
  2. Nos nem csak a mókus fürgesége hihetetlen, de a te szerencséd, meg a fototechnikád is ! Elkapni egy mókust - nem semmiség ! Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örültem a sikeres találkozásnak és a fotóknak.
      Sajnos az első két fotón pont ellenfényben érkezett, de a másik kettőn már "jó irányban" állt meg a kis huncut :)
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  3. Gratulálok Miklós! Nagyon jó felvételek.

    VálaszTörlés
  4. such a beautiful visitor and i love his hairdo. cool.

    VálaszTörlés
  5. Jól elkaptad Őkelmét! Nekem csak pacnik sikerültek eddigi találkozásainkkor.Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Drukkolok, hogy neked is összejöjjön a várva várt éles fotó!!
      Nagyon mozgékonyak és fürgék, nem egyszerű a fotózásuk.

      Törlés
  6. what a cutie! great catch Miklos!

    VálaszTörlés
  7. Nice shots! Does your telephoto lens have an image stabilizer? It's impressive how your photos are clear and not shaky at all.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks so much Koryn. Yes, it has and I'm very satisfied with it.

      Törlés
  8. The coolest squirrel I've ever seen, it's so cute. Terrific captures, especially the top one!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.