Oldalak

2013. április 12., péntek

Madáretető lesen

Szeretek időnként átsétálni a Hajógyári szigetre. Ha éppen nincs ott valamilyen rendezvény, akkor nagyon kellemes hely egy jó sétára és madármegfigyelésre. A pannonhalmi kirándulás óta kétszer is voltam odaát csak nem akartam azt a posztsorozatot megszakítani. Az első alkalommal súlyos szürke felhők úsztak az égen, de ez sem tántorított el a sétától. A szigeten több, nagyon komolynak mondható madáretető van telepítve. Ezek közül most hármat kerestem fel. 


Az egyik egy fákkal kerített piciny tisztáson található. A madáretető mellett, a fák tövében csomagok álltak rendezetten, letakarva az esetleges lehulló csapadék elől. Hajléktalanok költöztek a kis szárnyasok szomszédságába. Akkor nem voltak ott, de ennek ellenére elég gyér volt a madármozgás. Csak széncinegék és kékcinegék érkeztek eleségért. Figyeltem őket egy fa mögül, miközben elkezdett szállingózni a hó.


Már jó ideje eljöttem otthonról, így elindultam vissza a "K" híd felé. Közben a hószállingózás is elállt. A legelőször meglátogatott madáretetőnél most egy új vendégre lettem figyelmes.


Egy nagy fakopáncs "dolgozott" szorgosan az etető lábán. Azt hihetnénk a fa törzsével volt elfoglalva, pedig nem! Először fölrepült a magokhoz majd onnan vissza az etető lábára. Ez egy tipikus viselkedési forma. A csőrében lévő magnak egy repedést vagy a fakérgen egy megfelelő mintázatot keres, ahová beszorítja azt és feltöri. Ez a példány egy kis séta erejéig még a földre is leszállt. Ritka pillanat - én legalábbis nem nagyon találkoztam mégy harkállyal a földön.



A következő hétvégén napsütéses reggelre ébredtünk. A napi teendők elvégzése után ismét a sziget volt a célpontom. 


Ismét csak cinegék látogatták az etetőket.




A kiadós több órás séta jól esett, így elindultam hazafelé. Az előző hét látszott ismétlődni, hiszen az első etetőnél ismerős madárra lettem figyelmes.


Indult a "cserkelés". Fától-fáig, azok takarásában próbáltam apró lépésekkel közelebb osonni. Nem volt egyszerű dolgom. Azt hiszem jól látszik a képen az avarszőnyeg, amely minden lépést hangos zizegéssel tett izgalmassá. Végül sikerült eljutnom az utolsó fáig. Óvatosan kihajoltam egy pár exponálás erejéig. Ismét egy hím nagy fakopánccsal hozott össze a jószerencsém.


Egyszer felém nézett...


...aztán folytatta a munkát.


A megfigyelés során volt egy váratlan vendégem is, de erről majd a következő posztban fogok írni.

12 megjegyzés:

  1. Śliczny dzięcioł i sporo musi się nastukać żeby znaleźć jedzenie. Pozdrawiam.
    Woodpecker és elég sok van, hogy érintse meg a fát, hogy megtalálja az élelmiszer. Tisztelettel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks for your kind comment dear Giga.
      Have a great weekend.

      Törlés
  2. A kezdeti lépéseket a madárfotóssá válás útján sikeresen megtetted, csak így tovább! Egy jószándékú megjegyzés: az utolsó három képen egy hím nagy fakopáncs látható. Esetleg a 10-iken lenne a közép?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Endre a kedves szavakat és a kiigazítást. Természetesen hím nagy fakopáncs van az összes fotón. Igaz, éjjel írtam a posztot, de még így sem értem hogy miért írtam középet és tojót. Már korrigáltam is :)
      Kellemes hétvégét!

      Törlés
  3. Izgalmas és érdekes dolog a madármegfigyelés és a természet felfedezése is úgy általában. A cinegék elég közel voltak, tetszenek a képek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök ha tetszett a sorozat!
      További szép napot!

      Törlés
  4. bird watching is a fascinating activity and make for an interesting trip in any part of the world.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. That's one of my favourite activities. I very like birds.
      Thanks for your comment.

      Törlés
  5. Woodpeckers are beautiful and fascinating birds but they can be destructive.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.