Oldalak

2013. május 12., vasárnap

Séta az ártéri erdőben

Május 1-én szikrázó napsütésre ébredtünk. A város ugyan tele volt programokkal, de a munka ünnepét, délelőtt én munkával ünnepeltem. Este ismét dolgoznom kellett, így kikapcsolódásként délután lementem sétálni egyet a közeli ártéri erdőbe. Természetesen a gép ott lógott a vállamon. Két éve olyan szép salátaboglárkás tisztások voltak a szigeten - gondoltam idén is készítek róluk néhány fotót. Valahogy nem gondoltam arra, hogy sokan választják a pihenés helyszínéül a szigetet. Ahogy közeledtem láttam, hogy rengeteg kocsi parkol a híd tövében. A parton egymást érték a bográcsozók. Nem zavart, hiszen én úgyis a szigetre akartam átmenni. Ahogy közeledtem, egyre baljósabb jelekre lettem figyelmes. Szúnyogok kezdtek támadni tucatjával és folyamatosan. Az erdőszélen a máskor száraz medrekben még víz állt, az árnyékos részeken sok helyen süppedős, vizes volt a talaj. Jó régen nem voltam lent, ezek szerint az olvadás következtében rendesen megemelkedett a Duna és nemrég húzódhatott vissza az ártéri erdőből. A sok állóvíz és a hirtelen jött meleg... Így már értettem a szúnyoginváziót. Ennek ellenére úgy hallottam, hogy a szigeten is sokan voltak. Azt hiszem iskolások számháborúztak, a tisztásokon és a vízparton pedig itt is rotyogott a sok finomság a bográcsokban. A fák között áttörő napsugarak világították meg a füstöt.


A sziget déli csücske felé haladva aztán csendesedni kezdett az erdő, ide már kevesen jöttek el. Viszont boglárka nem volt sehol, nyilván a korábbi magas vízállás volt az oka. Helyette viszont egy másik sárga virág foglalta el a már kiszáradt tisztásokat.



Vérehulló fecskefű, üde sárga színével jól feldobta az erdő zöldjét. Nagyon kemény fények voltak melyek következtében nagyon kontrasztos fény-árnyék hatások alakultak ki. Nem sokat fotóztam a három órás séta alatt, inkább ismét csak az apró részletekre koncentráltam. Ilyenek voltak a gombák...



...és a korhadó vagy ágas-bogas fák...



...vagy a famatuzsálemek törzs "textúrája".



Nagyon jó kis séta volt és azt hiszem eredményesen küzdöttem a szúnyogokkal is, hiszen  mindösszesen négy csípést gyűjtöttem be. Az alacsonynak mondható találati arányt jó részt a kis polifoam lapomnak köszönhetem. Mindig velem van az erdei kúszós-mászós fotózások során. Kiérve a szigetről, hamarosan az északi vasúti összekötő híd töltése mellett haladtam hazafelé. Hat óra elmúlt és még mindig felhőtlen volt az ég a Nap pedig ezerrel sütött. Jön a nyár megállíthatatlanul.


11 megjegyzés:

  1. Hangulatos uti beszámoló és fotók.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszenek a makróid! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  3. Great mushrooms, like how you play with the light.

    Greetings,
    Filip

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks Filip, I'm glad if you liked this series.
      Groetjes

      Törlés
  4. nothing beats the beauty of nature. the mushrooms are awesome.

    VálaszTörlés
  5. I love nature shots and these are really good! Great post!

    VálaszTörlés
  6. I see you have been to the woods and played with fresh greens and light/shadow. It is so good for the soul. Beautiful photos!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.