Oldalak

2012. február 18., szombat

Hortobágyi Madárpark

Az egerészölyv (Buteo buteo) lett 2012-ben az év madara. Korábban már írtam arról, hogy tavaly sajnos nem jött össze az ölyvek fotózása és ez előreláthatólag az idén is kimarad. Blogtársaim közben fantasztikusabbnál-fantasztikusabb akció fotósorozatokat töltenek fel ezekről a gyönyörű madaraktól. Az említett okok miatt ezért most korábbi fotókat vettem elő. Szeretnék most bemutatni egy nagyon érdekes helyet, mely alkalmat nyújt egy-két ölyves fotó feltöltésére is. Talán nem tévedek ha a Hortobágyi Nemzeti Park egyik jelképeként a híres Kilenclyukú-hidat említem meg.

Kilenclyukú-híd
(Hortobágy - Magyarország)

Célunkhoz e hídon áthajtva érkeztünk meg. Innen alig 1-2 percre található a Hortobágyi Madárpark. 

Hortobágyi Madárpark
A park honlapján olvasható, hogy uniós támogatással 2006-ban nyitotta meg kapuit a látogatók előtt. A belépőjegy megváltásával az egész parkosított területet bejárhatjuk. Kellemes és hasznos órákat tölthet itt a madárkedvelő családok apraja-nagyja. A szépen parkosított területen megtekinthetjük a szabadtéri röpdéket, a Hortobágy állatvilágát bemutató kiállítást, sétálhatunk a gólyák és egyéb szárnyasok közvetlen közelében. A picik pedig egy fából készült játszótéren próbálhatják ki, hogy milyen lehet sasként szárnyalni.

Szemet gyönyörködtető parkosítás
Sajnos a Nap szemből tűzött, de még így is impozáns látvány a központi szabadtéri röpde.

Szabadtéri röpde
Ez egy szuper jó hely. A "biztonsági" bejáraton keresztül juthatunk be a madarakhoz, és egy térben lehetünk velük! Mi egy kilátó szerűségből figyelhetjük meg a ragadozókat, akik viszont számukra biztonságos távolságra húzódhatnak tőlünk. Ottjártunkkor számos egerészölyvet és egy réti sast figyelhettünk meg.

Egerészölyv (Buteo-buteo)
A Madárpark területén működik a Madárkórház. Ez is látogatható! Egy folyosón sétálhatunk végig és ez valóban olyan mint egy kórház. Kétoldalt üvegablakos kezelő, műtő és a "betegszobák". Sajnos nagyon sok madár szorul az itt dolgozó szakemberek és önkéntesek segítségére. Természetesen ezekről a madarakról nem készítettem fotót. Viszont itt van egy érdekes fotó - nekem legalábbis az. A fotó üvegablakon keresztül készült és egy nyelvet öltő egerészölyv látható rajta.


Nagyon szép napot töltöttünk el a parkban. Köszönjük, hogy láthattuk és az itt dolgozó szakemberek munkájához további sok sikert kívánunk! Mielőtt hazaindultunk még megtekintettük a másik híres jelképet is.

Somogyi Árpád - Pásztorfiú
A Munkácsy-díjas Somogyi Árpád alkotását 1968-ban állították fel. A bronzszobor pásztorkalapban, bő gatyában ülve ábrázolja a rideg körülményekhez szokott pusztai embert. Az alkotás azóta a Hortobágy egyik ismert jelképe lett. 


22 megjegyzés:

  1. De jó képek! Ide én is elmegyek!
    Kellemes vasárnapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Laci, örülök ha megjött a kedved hozzá :)

      Törlés
  2. Jó volt erről olvasni, én is nagyon szeretnék egyszer ide eljutni. Minden évben a Madárkórháznak szoktam felajánlani az 1%-omat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt igazán örömmel hallom :) A poszt írásakor gondoltam rá, hogy beírom az adószámot is, de aztán elvettem a gondolatot. Nem akartam nyomakodni az olvasók felé és vannak külföldi követők is.

      Törlés
  3. FANTASTIC pictures Miklós, very well done.

    Wish you a nice sunday.

    Joop

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Joop,
      Thanks so much and have a great weekend.
      Greetings.

      Törlés
  4. Szép sorozat és a kép a hídról nagyon eltalált. Szűrőzted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Endre. Igen jól látod :) ND8 szürke átmenetes szűrő (és ha jól emlékszem + minimális alexpo)

      Törlés
  5. Köszi a sétát! Nagyon szeretnék eljutni ide én is...
    Tetszett az ölyves portré nagyon :)

    VálaszTörlés
  6. azt hiszem el kell mennünk idén ide :-)

    VálaszTörlés
  7. Én is szívesen meglátogatnám ezt a helyet, de hátha lesz majd alkalmam. Jó kis bejegyzést írtál, kedvcsináló.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem sikerül Erzsébet :) Örülök, ha kedvet kaptál a látogatáshoz.

      Törlés
  8. Engem is a csodás híd fotó fogott meg , micsoda jó fény volt , meg persze a szűrő is egy okos találmány!! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  9. Szeretem a Hortobágyot, jó volna elmenni!

    VálaszTörlés
  10. Újra értékes, szép gondolatokat osztottál meg velünk gyönyörű fotókkal. A hídról ilyen szép képet, eddig még nem láttam. Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örömmel olvastam a hozzászólásodat!

      Törlés
  11. I like this reflex a lot. The framing you chose is also perfect :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.