Oldalak

2011. október 26., szerda

Egy celeb vörösbegy 7.rész

Pár hónapja írtam egy posztot egy fotogén vörösbegyről. Az annyira bátor kismadár volt, hogy akkor úgy gondoltam már soha nem fogok hasonló kis hőssel találkozni. Tévedtem! A botanikus kertben séta közben megálltam  árnyékliliomot fotózni, addig a lányok letelepedtek egy távolabbi padra az üvegház mellett. Egyszer csak a kisebbik lányom futva közeledett, hogy menjek gyorsan, ugyanis a lábukhoz leszállt egy vörösbegy és ott ugrál. Mivel ez a kismadár az egyik személyes kedvencem, azonnal fogtam a felszerelést és indultunk is. A távolból még láttam, de mire odaértem sajnos elröppent. A feleségem izgatottan mesélte, hogy mennyire közvetlen madár volt, egyáltalán nem félt. Sajnáltam az elszalasztott pillanatot, de nem volt mit tenni. Sétáltunk tovább. Éppen elértünk a vízimalomhoz, mikor a kisebbik lányom ismét felsikkantott - itt van Csipi (így nevezte el) megint! És valóban. Leszállt közénk, ott ugrált a lábunk között, tőlünk alig pár centire. A fényképezőgépre a teleobjektív volt felrakva, aminek a közel pontja 1.8 méter. Túl közel volt! Folyamatosan! Nem hiszem el! Kérlek, ugrálj egy picit messzebb tőlünk - ismételgettem magamban. Hát nem őrület? Madárfotózásnál azt kívánni, bárcsak lenne az alany kicsit távolabb! De nem és nem! Próbáltam én távolodni. Követett! Teljesen kész voltam! Ekkor feladtam, reménytelen eset, erről a példányról nem lesz fotó. Leguggoltam én is és kinyitottam a tenyeremet. Alig 2-3 centiméterre ugrált tőlem. Ha lett volna nálam valamilyen eleség, talán bele is ugrott volna a tenyerembe. Pár perc játék után felröppent a közelben álló tájékoztató táblára, majd onnan a fák sűrű lombjai közé. Ekkor sikerült egyetlen fotót készíteni róla, melyet most csatolok dokumentációs céllal. Tudom nem tökéletes, de nem volt idő állítgatni a gépet. Azt hiszem, e kis történet fényében már ez is sikerként könyvelhető el.

Csipike a vörösbegy
     

18 megjegyzés:

  1. Yeah, that was funny! Greetings Miklos

    VálaszTörlés
  2. Ódejó... engem is bosszantott volna, hogy nem bírom lefotózni, ugyanakkor biztosan nagy élméány volt ennyire közelről nézni. Nekem is egyik kedvenc madaram. Télen néha megjelenik a madáretetőmön is. :)

    VálaszTörlés
  3. :) Igen, tudom. Emlékszem még rá az Indáról amikor a fotogén vörösbegy képeket raktam fel...és ha jól sejtem azt is tudom melyik az első számú kedvenc :))) Köszi Pingu!

    VálaszTörlés
  4. Nahát! Ilyen bátor vörösbeggyel én még nem találkoztam, de ha netán fogok akkor jó lenne ha épp makróobi lenne a gépen.:-)

    VálaszTörlés
  5. I think it's perfect photo

    Saludos Miklós!!

    VálaszTörlés
  6. Ezt nevezem pechnek! Ritkán, de előfordul ilyen. Lám, nem lehet ágyúval verébre -pardon, vörösbegyre - lőni! :)

    VálaszTörlés
  7. Ez nagyon érdekes lehetett! Talán még ifjonc Csipi és azért nem fél, vagy csak felismeri a jó embereket, akik nem akarják bántani. Remélem legközelebb is találkoztok vele :)

    VálaszTörlés
  8. Lehet, hogy arra számított, kap valamit :)

    VálaszTörlés
  9. Köszi Erzsébet, hát nem vicces? De ne csak nálad legyen hanem a gépeden is :D

    VálaszTörlés
  10. Köszi Laci, én is bízom benne! Lehet hogy megfogadom Erzsébet tanácsát és makróval megyek majd madárfotózásra :DD

    VálaszTörlés
  11. Szia Gabi, az a baj hogy én nem számítottam rá. Pedig szívesen adtam volna neki!

    VálaszTörlés
  12. Hatalmas élmény lehetett!!! Biztosan szokva van a parkban az emberek társaságához. Megértem bosszúságodat nagyon is, de kárpótoljon a madárközeli élmény :)

    VálaszTörlés
  13. Igazad lehet Gabi és tényleg nagy élmény volt!!

    VálaszTörlés
  14. It was a lucky moment :) Thanks a lot Wong!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.