Oldalak

2013. szeptember 17., kedd

Alkonyat Múcsony határában

Egy kis borsodi falu, Múcsony határban a napraforgóföld közepén egy kis nádas rész alakult ki, a tavaszi belvizek nyomán. Menet közben a kocsiból felröppenő nagy kócsagokra és szürke gémekre lettem figyelmes. Elhatároztam, hogy egyik délután kisétálok a határba. Kicsit talán későn indultam a szomszéd faluból, gyalogosan az út majd egy óráig tartott. A Nap gyorsan közelítette a horizontot. A napraforgóföldön apró madarak serege dézsmálta az ingyen eleséget.


A magasban kisebb récecsapatok húztak át, az éjszakai szálláshelyükre igyekeztek.

 
Lassan és terepszínű ruhában bandukoltam a földúton, de a vízimadarak így is kiszúrtak és messze elkerültek.


Később egy ritkán látott vörös gém örvendeztetett meg az áthúzásával.

   
Lassan kezdett elcsendesedni a táj, közeledett a naplemente. Szép fények ígérkeztek ezért maradtam. Felmásztam egy közeli vadlesre, kényelmesen elhelyezkedtem és vártam. Mögöttem hatalmas gomolyfelhőkkel érkezett a sötétedés.


Előttem viszont hihetetlenül szép színekben égett a horizont.




A falu görögkatolikus templomának tornya tűként hatolt a vöröslő égboltba.


A lenyugvó Nap utolsó sugaraival még alulról megvilágított néhány felhőfoszlányt, egészen hihetetlen látványt produkálva.

 
Gyorsan közeledett a sötétség, indulnom kellett hiszen még egy jó órás séta várt rám. Visszafelé a földúton lettem figyelmes erre a speciális "szimbiózisra". Valamilyen kúszónövény a mezőn álló magasfeszültségű villanyoszlopot használta fel magasra törő tervei eléréséhez.

16 megjegyzés:

  1. Az alkonyi fények csodákat tesznek, tapasztaltam én is. S kell hozzá egy jó szemű fotós is. Nagyon szép képeket hoztál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat. Örülök ha tetszett!

      Törlés
  2. Az "égős" képek nagyon szépek, élőben meg még szebb lehett a látvány!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Élőben is ilyenek voltak színek, persze a feeling...
      A hely akkori varázsát nem adják át a fotók.

      Törlés
  3. Nem csak a képek szépek, hanem a szöveg is, jól esik olvasni! A valamilyen kúszónövényt vadszőlőnek nézem....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök ha kedves perceket szereztek. A meghatározást külön köszönöm!

      Törlés
  4. Thats a very nice post Mikós.... lovely colors.

    wish you a nice wednesday,

    Joop

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks a lot my friend!
      Have a nice evening.
      Groetjes

      Törlés
  5. nagyon szép képek! :)

    VálaszTörlés
  6. Kár, hogy a madarak nem vártak be közelebbre, de a csodás alkony kárpótolhatott. Kúszónövény ügyben vadkomlóra szavazok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. A fények valóban csodálatosak voltak a madaras dolgot pedig nem adtam fel :)

      Törlés
  7. Gorgeous skies and great bird spottings too.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépeket mutattál! Azok az alkonyati vörös fények....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök ha tetszett. Hát igen, azok a fények... :)

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.