Oldalak

2012. március 3., szombat

Koncert a mélyben 3.rész

A Baradla-barlang neve valószínűleg a szlovák eredetű "bradlo" szóból ered, mely sziklás meredek hegyet jelent. Ennek többes száma a "bradla". A magyar nyelv a szláv eredetű szavak mássalhangzó torlódását egy magánhangzó betoldásával oldja fel. Valószínűleg így lett végül "baradla" a barlang neve. Nos, mi e barlang mélyén folytattuk túránkat. Mellettünk feltűnt a barlangrendszer másik híres patakja a Styx.

Styx-patak
(Aggtelek - Magyarország)

A fehér fényű megvilágítás ellenére is misztikus zöld színben pompázott a tükörsima vízfelület és a sziklák.

Lassan tágulni kezdett körülöttünk a tér. A fények és az árnyékok kontrasztja fantasztikusan szép vizuális élményt nyújtottak.

Árnyjáték
Megérkeztünk az egyik legnagyobb nevezetességhez a Hangversenyteremhez. Lenyűgöző méretek, csodálatos cseppkőtornyok, hihetetlen akusztika. Messze földön híres ez a terem, sok-sok zenei eseménynek adott már otthont. 1962-ben volt itt az első hangverseny. Ezer férőhelyes nézőterén most mi is helyet foglalhattunk, méghozzá a legjobb helyeket foglalhattuk el.

Hangversenyterem - az első sorok
Ha valaki ide hivatalos, öltözzön az alkalomhoz és a környezethez megfelelően! Miután elhelyezkedett a csapat a túravezetőnk egy kis ízelítőt adott a barlang akusztikájából. Felcsendültek Vangelis mindenki számára ismerős dallamai az 1492 - A paradicsom meghódítása című lemezéről. Közben fényjátékban pompáztak a hatalmas cseppkőoszlopok. Ez már leírhatatlan...hallani és látni kell!

Fény- és hangjáték

Miután vége lett a rögtönzött hangversenynek indultunk tovább, hiszen még számos csoda várt ránk.

Szikla torzó
Ismét sziklák között vezetett az utunk, változatos formákat, színeket figyelhettünk meg.

1. Álomszép a folytatás is. :) Itt zenét hallgatni valóban leírhatatlan és feledhetetlen élmény. Köszönöm és gratulálok!

2. Wonderful colors and reflections....good photo's Miklós

3. nagyon jó!!! ugye lesz még folytatása ;-)

4. Hi Miklas
    Fantastic place! THe reflections are great!
    Have a nice week!
    Yvonne & Raphael

1. Thanks so much Dears! Wish same nice week to both of you!
      Greetings.

5. Olvasva soraidat, ismét ott sétáltam nyakig beöltözve :) a gyönyörű cseppkőoszlopok között és a hihetetlenül szép látvány újból felidézte bennem az akkor átélt érzéseket. Köszönöm!

1. Szívesen Gabi, örülök ha így érzed. Tarts velem a folytatásban is :)

6. Gyönyörű ez a barlang. Remek képeket készítettél és a kísérő szöveg is érdekes, hasznos.

7. Én is jártam ezen a gyönyörű helyen, Vangelist is hallgattam, de ilyen jó képeket nem tudtam csinálni, mint te. Igaz, hogy ez régen, még a filmes korszakomban volt. Ideje lenne ismét ellátogatnom oda. Mindenesetre gratulálok az élvezetes túravezetéshez!

1. Köszönöm szépen Endre. A digitális gép tulajdonságainak köszönhető, hogy most már ilyen fotókat is tudunk készíteni. Jó, hogy ennyit fejlődött a fotótechnika.

8. Continues to impress me much this cave, I'd like to be.
    Very good pictures, despite the difficulty, Miklós.
    Saludos, friend :)

1. Thanks for your very kind sentences Maribel!
      Saludos, Miklos

9. Csodàlatosan szép képek.
    Gratulàlok.:)

10. Gyönyörű ez a barlang, és a képek is nagyon szépek!

1. Köszönöm szépen! Rég jártál errefelé... :)

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.