Oldalak

2012. szeptember 23., vasárnap

Rövid látogatás a zsinagógában

Az előző posztban hírt adtam róla, hogy a ritkán látogatható Újpesti zsinagóga a mai napon ismét megnyitja kapuit a nagyközönség előtt. Más jellegű elfoglaltság miatt este 6 óra körül értünk haza, de láttam, hogy a zsinagóga kapuja még nyitva van és bent is világosság volt még. Tavaly csak én mentem át megnézni a belsőt, most a nagyobbik lányom is szívesen megnézte volna. A hivatalos kiírás szerint 17 óráig volt ma nyitva, de gondoltuk teszünk egy próbát. Felkaptam a fényképezőgépet és elindultunk. Az oldalajtó is nyitva volt, de belépve senkit sem láttunk. Egy-két tavaly hallott információt kezdtem elmondani a lányomnak, amikor elkezdtek kialudni a fények. Na, akkor erről most lemaradtunk - de legalább pár pillanatig láthatta a belsőt. Ekkor jött elő a vezető a zsinagóga végéből. Meglátva minket, felajánlotta, hogy nézelődjünk csak nyugodtan és azonnal visszakapcsolt egy sor világítást. Felmehettünk a karzatra és a lányom láthatta az orgonát is. Ő is nagyon kedveli ezt a hangszert. Körbejártunk mindent, az udvarra az emlékműhöz is kimehettünk - ezúton is köszönöm az úr szíves segítségét és rugalmasságát. 
Kedves blogtársam, Gabi tegnap kérte, hogy készítsek majd újból fotókat. Sajnos nagyon kevés volt a fény és az idő, így tényleg csak egy-két képet készítettem a kedvéért. 


A zsinagóga eredeti hangszere 1944-ben megsemmisült, ezért a kecskeméti zsinagóga orgonája lett ide áttelepítve. Nagyon szép a hangja, de külsőleg megviselt állapotban van. A kottatartón erősen visszatükröződött a mennyezetvilágítás.


A korábban készült fotóimat itt és itt nézhetitek meg. Ha lehetőségetek adódik megnézni egy zsinagóga belsőt, ne hagyjátok ki!

15 megjegyzés:

  1. Sajnos, megint lemaradtam, így továbbra is csak a te képeid mutatják meg nekem a szépségeket.

    VálaszTörlés
  2. That first shot is reall good..... your work is always very nice to see.

    Wish you a good week.

    Greetings, Joop

    VálaszTörlés
  3. Buenos detalles y bellas imágenes las que he estado viendo en las anteriores entradas que has publicado de esta bella sinagoga.

    Saludos.

    VálaszTörlés
  4. Dear! Wonderful pictures!
    Its always a pleasure to visit yout blog..
    Have a wonderful week
    Many greetings
    Yvonne & Raphael

    VálaszTörlés
  5. First picture I find very beautiful.
    Wish you a good week.
    Greetings Irma

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks Irma, I'm glad if you liked them.
      The first one is my favourite too :)
      Have a great weekend.
      Groetjes

      Törlés
  6. Me impresionó mucho cuando visité la sinagoga. Mucha historia y mucho dolor entre sus muros.
    Saludos

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Yes, you're right. Beautiful building with sad history.
      Gracias y Saludos

      Törlés
  7. Thanks for your kind words tossan!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.