Oldalak

2012. június 26., kedd

A rejtett "tisztás" 2.rész

Tudom, e hónapban nagyon eltűntem, de igazoltan voltam távol, mivel egész hónapban vizsgáim voltak. Egy rövid poszttal itt most újraindulok és hamarosan töltök fel anyagokat a másik két blogomon is. Szalonnai látogatásunk után aznapra beterveztünk még egy kirándulást a Martonyi Háromhegyi Pálos kolostorromhoz is. A templomi "idegenvezetőnktől" kértünk egy kis útbaigazítást. Megtudtuk merre induljunk és azt is, hogy Martonyi falu előtt egy kis út kanyarodik fel a hegyre - azon kell elindulnunk. A pontos instrukció úgy szólt, hogy menjünk fel kocsival a tisztásig ahonnan egy földút vezet az erdőbe. Ott leparkolhatunk aztán irány az erdő.
Megköszöntük a szíves útbaigazítást és elindultunk. Kiértünk Szalonnáról és hamarosan feltűntek Martonyi első házai is. Bal oldalunkon a hegytetőn tűként meredt az ég felé a martonyi TV torony. A hegyre vezető aszfaltozott út is a helyén volt. Gyönyörű virágos domboldalon kanyargott az út egyre fel. Elértük az erdős hegyoldalt. Haladtunk tovább, láttunk ugyan egy-két földutat, de mi nem csábultunk el - vártuk, hogy a tisztáshoz érjünk. Az út egyre meredekebb lett, olykor éles kanyarokkal. Nem lehetett lendületesen vezetni, mert nem tudhattam a következő kanyarban nem bukkan-e fel egy jármű szemből. Csak haladtunk rendületlenül a csúcs felé - olykor már egyes sebességi fokozatig kellett visszakapcsolnom, hogy ismét lendületet vegyünk. A tisztás meg sehol! Ez így ment hosszú perceken keresztül, bizony jól jött volna valamilyen négy kerék meghajtású terepjáró. Gondolom az erdészek azzal járják ezt a területet. Egyszerre csak megritkultak a fák és hirtelen vége lett az útnak. Felértünk a hegytetőre, előttünk magaslott egy kerítés. Kamerák, figyelmeztető táblák mindenhol. Ott álltunk a TV torony tövében ... de hol van akkor a tisztás? A nagy melegben kicsit hagytam pihenni a motort, majd a zsebkendőnyi területen jöhetett az Y forduló. Kijött belőle vagy egy tucatnyi Y. Elkezdtünk lefelé ereszkedni és most már négyen kerestük árgus szemekkel a tisztást. Nagyjából félúton felfigyeltünk egy kb. 2 m2-es zöld területre (most felfelé kerekítettem!) ahonnan a bokrok között egy földút vezetett az erdőbe. Ez lenne talán a tisztás? Látható turistautat jelző tábla sehol. Behajtogattuk a kocsit a tisztásra, akár ki is rakhattuk volna a parkoló megtelt táblát. Jött a következő csata, mégpedig a böglyökkel. Hemzsegtek a környéken. Ahogy kinyitottuk az kocsi ajtaját egyből támadtak. A lányok kiszálltak és beszaladtak a földútra, magamra vállaltam a mentesítési feladatot. Miután sikerült végre lezárni a kocsit én is elindultam a lányok után. Egy erdőgazdasági úton indultunk el. Hamarosan láttuk, hogy jó úton és jó irányban megyünk, ugyanis a fatörzseken feltűntek az első turistajelzések. Kellemes hűs lombok alatt haladtunk és szerencsére a böglyök ide már nem követtek minket.

A terep nagyon könnyű sétával leküzdhető, a földút szinte mindenhol nagyon jól járható.

Néhol láthattuk a korábbi viharok eredményét. A kidőlt fák olyan hatást keltettek mintha óriások marokkó játékába csöppentünk volna.

Bal oldalunkon meredeken emelkedett a hegyoldal, jobb oldalt pedig folytatódott csak ellentétes irányban. A gyertyános tölgy dominált ezen az erdőrészen.

Idővel ritkultak a fák és kiértünk egy igazi erdei tisztásra. Felnézve a csúcs felé már ismerősként köszöntöttük a tornyot.

Martonyi TV torony
A tisztáson példás rendekben száradt a korábban lekaszált fű, jól jön majd a téli hónapokban a környékbeli gazdáknak. Itt is láthattunk egy remek útbaigazító táblát. Jó lenne ha a "tisztáson" is elhelyezne valaki egy jól látható táblát vagy jelzést.

Innen rövid szakaszon meredekebb lett az ösvény, olykor mély vízmosásokkal szabdalva. Aztán megláttunk egy táblát, közel voltunk.

És valóban, hamarosan megláttuk a romot a lombok között, de az ott készült képeket már a következő posztban fogom bemutatni.

Martonyi Háromhegyi Pálos kolostorrom

1. I 'am glad to see new pictures from you..... i like these nature pictures very much Miklos.

Greetings, Joop

1. Hi Joop, thanks for your visiting. I'll be here again from now :)

2. Hieno Matka-Kertomus...
    Mukavasti kerrottu - kaikkea ei 'kone' osannut kääntää.
    Löysin oikeat sanat ja juoni...
    Mainiot kuvat.
    Tervehtien Eko
    Suomi/Lapland/Kuusamo

Kiitos vierailusta...

1. Thanks Eko. You're right because Google translator not too perfect but hope finally you understood the main story :)

3. Micsoda kalandok! Vadregényes táj, szép fotók.
    (Remélem a vizsgák is sikeresek voltak! :-))

1. Szia Laci, köszönöm szépen valóban szép hely. Egy tábla azért sokat segített volna :)
      (Igen, minden ötös lett :) köszönöm az érdeklődésedet!)

4. Csakhogy előkerültél, már hiányoltalak! Ezúttal is érdekes kalandot írtál le szép képekkel illusztrálva.

1. Igazán kedves vagy Endre, nekem is hiányzott a kis csapat!
      Köszönöm szépen a hozzászólást is :)

5. Nagyon szeretem az ilyen erdei kirándulásokat,most igazán nosztalgiám támadt!

1. Akkor hasonlóan érzünk az erdők iránt :)
      Jártál már esetleg itt?
      A következő posztban jön a folytatás.

2. Erdőben járta már :)

6. Nagyon jó kis leírás, szép helyen túráztatok. Látom még a problémád azóta se oldódott meg.

1. Köszönöm Gábor.
      Sajnos jól látod, bár nem is volt eddig időm vele komolyabban foglalkozni.

7. Ennél már csak az lett volna izgalmasabb, ha gyalogosan barangoljátok be az erdőt a tisztást keresve.:-)

8. Kíváncsivá tettél, várom a folytatást. Ez valami magyar betegség, hogy pont a legfontosabb helyeket nem táblázzák ki...

1. Itt csak egy jelzés hiányzott (vagy nem látszott), de éppen a legfontosabb.
      Az ösvény mellett aztán már rendben voltak a jelzések.
      Hamarosan folytatom...

9. A beautiful walk through this lovely forest!

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.