Oldalak

2012. május 20., vasárnap

Pipacsmezőn

Ismét 300. Tudom az említett szám egy kis magyarázatra szorul az új olvasók számára. Nos, korábban már ebben a posztban  írtam bővebben erről a számról. A természet folyamatos alakulása most ismét arra sarkalt, hogy péntek reggel berakjam a hátizsákomba a fényképezőgépemet is. Némi hezitálás után végül a 24-70mm-es objektív mellett döntöttem. A címből már kiderült, hogy a célpontom ezúttal egy pipacsmező volt.

Pipacs

Ha hiszitek, ha nem soha nem készítettem még egyetlen egy fotót sem ezekről a virágokról. Magam sem tudom miért maradt ki eddig. Ezért elhatároztam idén nem fogom kihagyni az alkalmat. Sajnos az elmúlt hét elég szelesre sikeredett és jutott még belőle péntek délutánra is. Nem volt nálam állvány, polár szűrő, azért próbáltam a legjobbat kihozni az alkalomból. Tudom sok-sok pipacsfotó kering már a neten, de végre ezek már általam készültek!


Munkaidő után, késő délután készültek a fotók. Ellenfénynek használtam a lassan nyugvó Nap sugarait. Íme néhány fotó a délutáni fotózás terméséből.

Akár egy lebegő selyemsál



Mögöttem az utódom

Terasz kilátással
Az ösvény mellett fekszik egy nagyforgalmú vasútvonal, ha jól tudom a 120-as számot viseli és Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lökösháza vonalon utazhatnak erre az utasok. A sínek mellett is rengeteg pipacs látható.

  
Már sokszor elgondolkodtam, vajon miért látni különösen oly sok pipacsot az utak, sínpályák mentén? Néhány méterre a pályáktól pedig már csak elvétve. Nem találtam eddig rá magyarázatot. Ha valaki esetleg tudja a választ, szívesen veszem.



Pipacs család
A földút mentén talán egy tucatnyi csipkebogyó bokor is megtelepedett. Embernyi magas, hatalmas bokrok, melyek most virágoznak. Ezernyi virág, csodálatos látvány.

Párban
Virágzó csipkebogyó bokor

49 megjegyzés:

  1. My favorite is the number 3 :)
    Great set

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek. Nagyon szép igényes képek ! :)

    VálaszTörlés
  3. Bonitas y diferentes imágenes de amapolas.. Muy coloridas y primaverales.. enhorabuena!!!..
    Ana

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nagyon szépek lettek a képek!

    VálaszTörlés
  5. A pipacsok nagyon " fotogén" virágok, " kötelező" minden fotósnak! :-)
    Nagyon szép képek, nem is tudok kedvencet választani,mind tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit ugyan lemaradtam vele, de most már teljesítve ez a "kötelező" fotós küldetés is :) Köszönöm Laci!

      Törlés
  6. Nagyon szépek ezek a vadvirágok, kár lett volna kihagyni.
    Egy biológus talán meg tudná mondani, hogy miért pont a sínekhez közel van annyi pipacs. Én mint laikus arra gondolok, hogy mivel ez gyomnövény a sínek mellett nem bántja senki, mert nincs ott termesztett növény... és, hogy hogyan került pont oda a magja? Talán a gabonával amit vasúton szállítottak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Erzsike, örülök ha így látod! Lehet, hogy igazad van a fejtegetéssel.
      Számomra olyan érdekes, csak azért vetettem fel a kérdést.

      Törlés
  7. Tavaly sokat vadásztam pipacs mezőre, mire egyet találtam szűrnyű háttere volt. Idén is ez a célom, nagyon szép virág, és ugye minden képre kell egy kis piros :) A 24-70-ed Canon vagy Sigma?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt gondolná az ember, hogy ezt a legegyszerűbb fotózni :)
      Nekem vagy nem volt időm vagy nem volt éppen pipacs. Ha volt pipacs akkor vagy gép nem volt nálam vagy vacak volt az idő fotózáshoz. Most kell keresned Gábor mert hamar elvirágzik és úgy jársz mint én korábban :)
      Canon...

      Törlés
    2. Tudom, hasonló gondokkal küzdöttem :D 2 hete meg úgy jártam, hogy elmentünk hétvégére anyósomékhoz vittem a gépet, gyönyörű felhők, kinéztem egy repcést, és a memória kártyát meg az asztalon hagytam :D

      Törlés
    3. Jaj, az bosszantó! Tapasztalatból mondom, sajnos. Én is jártam egyszer hasonló módon. Elmentünk kirándulni Jávorkútra. Jól bent van az erdőben, gyönyörű erdei tisztások, hatalmas fák, forrás, virágok... Hátamon a teljes fotóshátizsák... akkumulátorok meg otthon az asztalon. Töltés után elfelejtettem berakni. Megvolt a büntetésem, cipelhettem egész nap a hátizsákot potyára :) Visszagondolva már vicces, de azóta kétszer is átnézem a felszerelést indulás előtt. Az volt a tanulópénz :)

      Törlés
  8. Szép és egyedi fotók. Nekem a kilométerköves tetszik a legjobban. Összefüggő, nagy területű pipacsmezőt manapság már nem igen találni. Sajnos, vagy szerencsére?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Endre. Gyomnövény, de legalább szép :)

      Törlés
  9. Breathtaking. These photos are full of motions. I love the way you composed it one by one.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks for your very kind comment Rizalenio. I'm glad you liked it.

      Törlés
  10. A második kép a kedvencem! És valóban, tűzpiros selyhez hasonlítható a szirom... Nem lehet nem észrevenni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Gabi! Örülök, hogy tetszettek.

      Törlés
  11. Hienoja 'näkemyksiä' - mainiot compositiot...
    Värit ovat hienoissa sävyissä.
    Terveisin Eko
    Suomi/Lapland/Kuusamo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks for your visiting and kind comment on my blog.
      I am glad that you liked them.
      Greetings, Miklos

      Törlés
  12. örülök Miklós,hogy kedvet kaptál!...igazán hangulatos,változatos sort lőttél!...
    grat!...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm jazza! A kedvemmel eddig sem volt gond csak valahogy nem jött eddig össze. De képed megadta a végső lökést :)

      Törlés
  13. Nagyon szépek ellenfényben, nekem sincs még pipacsom... :)

    VálaszTörlés
  14. Precious!!!. Congratulations for the pictures, Miklós.

    Saludos ;)

    VálaszTörlés
  15. Ha hiszed, ha nem, miután pár napja olvastam ezt a bejegyzésedet azon jár az agyam, hogy tényleg, miért ott nőnek a pipacsok ahol. Valószínűleg - ahogy már itt is említette valaki - a nem túl gyakran felkapált, ám napos helyen tudnak megmaradni és a vasúti sínek, de a villamosé is, pont ilyen. Amúgy imádom a pipacsos képeket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Akkor sikerült bogarat ültetnem a füledbe?
      Nekem csak az nagyon furcsa, hogy ha megfigyeled - főleg vidéken és kint a természetben - akkor az utak mellett vastagon nőnek, pár méterre onnan pedig szemmel láthatóan csökken a számuk, sőt van ahol már nincs is. Pedig ha már egyeszer nőt ott az út mellett akkor a magot a szél csak szétfújná, nem? Köszönöm Pingu.

      Törlés
  16. Bonitas imagenes florales, buenos macros.

    Saludos.

    VálaszTörlés
  17. Wow! Absolutely stunning pictures!
    Especially the flowers against the light: Amazing!
    Many greetings
    Yvonne & Raphael

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Dears,
      Hope you're doing well. Thanks for your kind sentences and I'm glad you liked them. Have a great weekend to both of you.
      Greetings, Miklos

      Törlés
  18. Wonderful series, especially with the light and these colours.

    VálaszTörlés
  19. Maki są śliczne i nigdy dość ich oglądania. Różą w ich towarzystwie też świetnie wygląda. Pozdrawiam.
    Mac szép, és soha nem elég nézni. Rózsa cégük is néz ki. Tisztelettel.

    VálaszTörlés
  20. These are all very nice photographed.....i like this flowers.

    Miklós i wish you a very nice day !

    greetings, Joop

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks so much Joop! I'm glad you liked them :)
      Have a nice day my friend!
      Greetings, Miklos

      Törlés
  21. Bellissimi scatti, complimenti!
    p.s. blogger fa i capricci? non sei più tra i miei lettori fissi.....ti aspetto! grazie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks a lot Simo.
      Actually I have a technical problem with my blog access and trying to solve it :(

      Törlés
  22. Hey Miklos!
    I know I wrote about this post earlier, but.. I came here again and I am still fascinated!
    absolutely great work!
    Have a nice week!
    Yvonne & Raphael

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Dears,
      I'm really glad that you like them. Many thanks for your kind comment
      and please look them on the next week as well :D
      Have a nice week and take care.
      Greetings, Miklos

      Törlés
  23. Kedves Miklós!
    Nagyon jók lettek ezek a pipacsos fotók, a 24-70 pedig egy kiváló optika! :) Az ellenfényes képeket különösen kedvelem. Szép fényeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm, örülök ha tetszettek. Az objektívvel én is nagyon elégedett vagyok!

      Törlés
  24. Nagyon szép fotók! Örömmel nézegettem őket. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.